Taal
18/03/2020

Zoek het in boeken

We weten niet waar we het moeten zoeken. Scholen zijn gesloten en kinderen krijgen thuis onderwijs. Zoekboeken zijn bij uitstek goed voor vertier en prikkelen je fantasie. Wanneer je samen of alleen kijkt in boeken en zoekt, bereid je ook je woordenschat uit, bevorder je je concentratie en doe je kennis op. Daarnaast vergroot het ook nog je plezier in het lezen van boeken. Dus zoek het in boeken!

Zoek mee met de honden
Zoek is een ultiem zoekboek voor een hondenliefhebber. Goed te gebruiken binnen het thema ‘Honden’ of ‘Dieren’. Met geweldige tekeningen die uit het leven gegrepen zijn. Zoals het park, de stad en het hotel. Je krijgt als lezer een startopdracht mee. Twee honden zoeken de botten die ze hebben begraven in het park. Maar die zijn verdwenen… De honden volgen het geurspoor en gaan op zoek! Op elke pagina sluit er een nieuwe hond aan. Er is zoveel te zien, maar de honden laten zich niet afleiden. Ga mee op zoek langs alle mooie plekken in de stad want op iedere bladzijde zijn nieuwe dingen te ontdekken. Daarnaast maak je kennis met allerlei soorten honden.

Zoek!
Saskia Halfmouw
€ 15,99

Zoekend leren tellen
Een kijk- en zoekboek met een kleurrijke blik op onze wereld. Tel de mensen, voel met hen mee en ontdek hoe hun verhalen verweven raken. In het boek begin je met tellen bij 1, één iemand. Hij ligt in bed en telt hoe vaak zijn hart slaat. Hij vraagt zich af hoeveel mensen op dit moment naar dezelfde sterren kijken. Tot 1000. Duizend mensen kijken naar een grote komeet die pas na 2533 jaar nog eens zo dicht bij de aarde komt. Veel van hen vragen zich af of er op andere planeten leven is. Niemand van hen weet helemaal zeker wat de zin van het leven is. Een boek voor iedereen die nieuwsgierig is en goed kan kijken. En als je hard genoeg zoekt, vind je misschien jezelf!

Iedereen telt
Kristin Roskifte
€ 18,99

Dappere drollen drijven
Een groepje poepjes is doorgespoeld en begint aan een groots en grappig avontuur over de hele wereld. Heb je je weleens afgevraagd wat er met je poep gebeurt? In dit boek kun je precies zien wat je poepjes doen als ze doorgespoeld hebt! Deze dappere drollen grijpen iedere kans aan om leuke dingen te doen. Ze laten zich met de stroom meedrijven en zien wel waar ze terechtkomen. Zoek de zes dappere drollen op elke bladzijde. Een dagje naar het aquarium en het pretpark, een tocht door het regenwoud, dansen in de disco… Er is zoveel te zien en te vinden op de volle platen!

Waar is de poep?
Veltman Uitgevers
€ 13,50

Bouw je eigen verhaal
Op de bouwplaats is een zoek- en ontdekboek rondom het thema ‘Bouwen’. Met overzichtelijke platen die je ook perfect op een thematafel kunt gebruiken. Op de bouwplaats valt namelijk een heleboel te beleven. Er staan een kraan en een graafmachine, en er wordt gemetseld en getimmerd. Iedereen is hard aan het werk, want er wordt een heel nieuw huis gebouwd! Volg alle mensen en dieren, en je merkt dat dit boek niet één verhaal, maar tientallen verhalen bevat. Bouwvakker Erwin vindt bijvoorbeeld een schat en je ziet hoe de stad weer wordt opgebouwd en gaat leven. Een boek dat je door de platen uitnodigt om je eigen verhaal erbij te verzinnen.

Op de bouwplaats
Doro Göbel en Peter Knorr
€ 14,99