Taal
14/10/2019

In de ruimte

Dit jaar vieren we de 50e verjaardag van de eerste maanlanding. 'Een kleine stap voor de mens, een grote sprong voor de mensheid.' De legendarische woorden die Neil Armstrong uitsprak bij zijn stap op de maan. Raketten, planeten en ruimte zijn vanaf dat moment onderwerpen die de mens en zeker jonge kinderen boeien.

Ontdek de ruimte
Met dit boek hoopt de auteur de dromers, doeners, denkers en durfals van de toekomst te inspireren om voorbij de horizon te kijken. Het hondje Laika maakt per ongeluk zijn eerste ruimtereis. Hij neemt de opmerking ‘loop naar de maan’ iets te letterlijk. André, zijn vriendinnetje Valentina en Astromuis bouwen een ruimteschip van allerlei verschillende materialen. Met hulp van opa vliegen ze ermee naar de ruimte. Het boek geeft met een dubbel uitklapblad een supermooie realistische impressie hiervan. In de ruimte krijgen ze hulp van de vrienden van Mars. Zodat ze samen weer terug naar de aarde kunnen vliegen en Laika de held van het heelal is!

André het astronautje op zoek naar Laika
André Kuipers
€ 7,25

Diepe laag door ruimteweetjes
Laika schrijft geschiedenis. In 1957 vliegt ze als eerste levende wezen baantjes rond de aarde. Dit heerlijke boek over deze bijzondere hond neemt je mee in het verhaal van Laika. Het boek staat op elke pagina vol met extra ruimteweetjes die het verhaal nog een diepere laag geven. Zeker voor de kinderen die meer willen weten. Ook kun je aan het einde van het verhaal een keuze maken om je verhaaleinde zelf in te vullen. Kies je voor een happy end met zijn oude baas of ga je voor een blij einde met meer geluk? Of wil je een vrolijk slot met oude vrienden? Aan jou als lezer of samen met je groep de keuze.

Laika Kosmoheld
Kim Crabeels
€ 15,99

Een bijzondere boodschap
Een boek met een schitterende boodschap: welkom op deze aarde. Dit kan een verwarrende plek zijn, vooral als je er nog maar net bent. Dit boek kan je gids zijn bij de start van je reis. Je zult zelf nog veel meer ontdekken. De wereld kan heel ingewikkeld zijn, maar eigenlijk is het heel simpel: je hoeft alleen maar aardig te zijn. Deze mooie woorden worden samen met geweldige tekeningen van Oliver Jeffers een prachtig geheel. Hoe gaan we op aarde om met elkaar en met de aarde? Zorg goed voor haar, want we hebben er maar eentje! Een boek dat voor verwondering zorgt bij groot en klein.

Samen hier
Oliver Jeffers
€ 14,99

Op elke vraag een antwoord
Geweldig om te kunnen gebruiken bij het thema ‘Ruimte’ in je groep is het informatieve boek over alles wat je altijd al wilde weten over ruimtereizen, astronauten, satellieten en raketten. Het boek heeft bijzondere gedetailleerde illustraties van alle planeten en alles wat met ruimtereizen te maken heeft. Het geeft je antwoorden op de vragen: Waar begint de ruimte? Wat is een raket? Hoe word je een astronaut? En kun je wonen op de maan en reizen naar Mars? Op deze manier kun je de woordenschat rondom dit thema van de kinderen in je groep vergroten. Dit geeft een extra dimensie die je groep meeneemt op een echte reis naar de sterren!

Reis naar de sterren
Angelique van Ombergen, Stijn Ilsen en Katinka VanderSande
€ 22,50