Dorien Stolwijk
Sinds 2019 ben ik als redactielid betrokken bij HJK en heb ik de taak om beleid naar de praktijk te vertalen en alert te zijn op doorgaande lijnen rondom de ontwikkeling van het jonge kind. Het is een eer om dit redactiewerk te mogen doen naast mijn werk als adviseur voor gemeenten, basisscholen en kinderopvangorganisaties vanuit mijn eigen onderneming.
Nadat ik zelf voor de klas heb gestaan en de studie onderwijskunde aan de Universiteit heb afgerond, heb ik mij de afgelopen jaren gericht op beleids- en conceptontwikkeling, audits en adviestrajecten op onder meer de gebieden taal, vve, doorlopende leerlijnen en kindcentrumvorming. Ik geef graag praktische inzichten mee en breng vraagstukken terug tot de kern: de ontwikkeling van jonge kinderen.
Ik wil met mijn ervaring in de praktijk van 0 tot 7 jaar een constructieve en waardevolle bijdrage leveren aan de artikelen van HJK en de lezers uitdagen om over de grens van de eigen klas te kijken.